Protokoll nr 7, styrelsemöte 2012-08-08, paragraf 70 - 79
Närvarande 10(* = ej närvarande)
Kjell Berglund, ordförande
Mats Thulin, kassör
Gunvor Carlsson
Elvy Nilsson
Gunnar Gustavsson
KG Bengtsson
Ronny Grundell *
Lennart Henriksson
Birger Svenzén *
Ann Marie Wersäll
Björn Lindell
Birgitta Karlsson, suppleant
Britt Lingårdsson, suppleant *
§ 70 Mötets öppnande
Ordförande hälsar de närvarande välkomna och förklarar mötet öppnat.
§ 71 Fastställande av dagordning
Den upprättade dagordningen godkänns.
§ 72 Godkännande av föregående styrelseprotokoll
Föregående protokoll 6/2012 godkänns.
§ 73 Inkomna och utgående skrivelser
Inga
§ 74 Rapporter
a. AU
AU har haft möte 12-06-21. Anteckningar från mötet redovisas och delges de närvarande. Samtliga punkter utom två (Utökning banor resp Kommunbidrag) avhandlas och redovisas nedan.
b. Ekonomi
Mats Thulin redogjorde för resultat, ställning och prognos per 2012-07-31 bilaga 1. Årets resultat bedöms bli lägre än prognosen. ./.
Beslutas att nytt kassaregister ska inköpas till serveringen för att bl a förenkla
för hallvärdarna.
Beslutas att övergå till e-bokföring hos Sparbanken omgående och därmed
säga upp avtalet med Falkenbergs Kontortjänst.
Underlag och motiv för ovanstående beslut framgår av bifogad PM bilaga 2. ./.
Beslutas att klotlagret säljs till Ove Johansson för inköpspris utan kredit. Byrån och lokaldisposition för denna klenod ingår. Medges annonsering på ev hemsidan för rimlig kostnad.
c. Medlemsregister
Elvy Nilsson anmälde att det totala antalet medlemmar är 613 personer.
Alla klubbar/föreningar har fått underlag för kontroll av sina medlemslistor och riktiga adresser.
d. Hallunderhåll
Vi har ännu inte fått bygglov för utbyggnaden. Möte med representant för byggnadsnämnden är planerat till 14/8 för att komma fram till en bra lösning.
Bänkar och trummor m m är rengjorda och reparerade.
e. Banunderhåll
Grus är inköpt och ska påföras efterhand.
Utökning av cykelparkering är på gång.
Påminns bankommitten att bevattningsanläggningen i hallen ska förbättras.
e. Seriekommittén
Slutspelet i sommarserien pågår. I övrigt inget.
f. Lotteri och fest
Lotterierna fungerar och fn ligger vi på ca 8000:- plus.
Serie- och festkommitten ska samverka om vad som ska hända efter sommarseriens slut
- prisfest.
g. Uthyrning
Det har varit en del uthyrning och det har fungerat bra. Dock var uthyrning och 10:a spel samtidigt inte så lyckat.
h. Reklam och sponsring
Verksamheten intensifieras och tar ny fart när hösten närmar sig.
i. Servering och hallvärdar
Nytt kassaregister se § 74 b.
Försäljning vid större tävlingar. Alliansen ska sköta all servering och mat. Lotterier av arrangerande klubb/förening. Banhyra tas således inte ut från utomstående spelare. Varje klubb/förening har rätt till 1 vänskapsutbyte/år utan banhyra för besökande.
Beslutas att prisnivån i kafeterian bibehålls tv.
Glassförsäljningen beslutas fortsätta enl gällande rutiner med de brister dessa har.
§ 75 Tid för Extra stämma.
Beslutas att Extrastämman i höst blir onsdag 26/9 kl 1800. Kallelse utsänds ihop med fakturor för nästa års medlemsavgifter.
§ 76 Alliansens hemsida
Olika förslag undersöks. En särskild arbetsgrupp ska mötas 23/8 och
arbeta vidare.
§ 77 Övriga frågor
Kurser i HLR (hjärtlungräddning) ska fortsätta. Styrelsen har kontaktat Rita Ewesson och Sonja Eriksson som är ansvariga för fortlöpande utbildning.
Beslutas att Klubbar/föreningar får ha "öppethus" för att marknadsföra boulespelet. Lämplig tidpunkter väljs när annan verksamhet inte störs.
Vid fester och större tävlingar blir sopberget större än sopkärlen. Beslutas att arrangerande klubb/förening eller hyresgäst ska själva frakta bort sina sopor. Behövs extra tömning ska vederbörande debiteras kostnaderna för detta.
§ 78 Nästa möte
Nästa styrelsemöte är onsdag 2012-11-14 kl 0900 i Boulehallen.
§ 79 Mötets avslutning
Ordförande tackade de närvarande för visat intresse och avslutade mötet.
Vid protokollet Justeras
Björn Lindell Kjell Berglund