Falkenbergs Bouleallians ekonomisk förening
Protokoll nr 5, styrelsemöte 2012-04-18, paragraf 47 - 59
Närvarande 12 (* = ej närvarande)
Kjell Berglund, ordförande
Mats Thulin, kassör
Gunvor Carlsson
Elvy Nilsson
Gunnar Gustavsson
KG Bengtsson
Ronny Grundell
Lennart Henriksson
Birger Svenzén
Ann Marie Wersäll
Björn Lindell
Birgitta Karlsson, suppleant
Britt Lingårdsson, suppleant *
§ 47 Mötets öppnande
Ordförande hälsar de närvarande välkomna och förklarar mötet öppnat.
§ 48 Förslag till dagordning
Den upprättade dagordningen godkänns.
§ 49 Godkännande av föregående styrelseprotokoll
Föregående protokoll 4/2012 godkänns, med tillägget att § 40 h. avser obetald reklam på ekplattan.
§ 50 Kompletterande förslag till uppgifter för styrelsen
1) Beslutas att Kjell Berglund och Romano Percat sköter klotförsäljningen från 2012-04-18 (jmf § 52)
2) Beslutas att Gunnar Gustavsson övertar uppgiften som sammankallande i Seriekommittén. Ersättare utses inte i stället för Ronny Grundell (jmf § 52).
§ 51 Utbyggnad av serveringen
Offertinhämtning är påbörjad. Byggnadstillstånd är inte klart. Beslutas att byggnadsstart bör ske till hösten (okt-12) bl a för att inte störa sommarspelet.
§ 52 Inkomna skrivelser
1) Ove Johansson avsäger sig uppdrag i Boulealliansen 2012-03-31.
2) Ronny Grundell avsäger sig uppdraget som sammankallande i Seriekommittén.
3) Mats Thulin avsäger sig av medicinska skäl uppdragen i Fastighetskommittén och i kommittén Servering och hallvärdar.
Han avsäger sig också uppgiften att sköta Alliansens hemsida.
Beslut framgår av § 53 i) och § 56
§ 53 Rapporter
a. Ekonomi
Mats Thulin redogjorde för resultat, ställning och prognos per 2012-04-11 bilaga 1. Prognosen är oförändrad jämfört med föregående. ./.
Möjlighet finns att amortera ner ett lån på 651 000:- kr i samband med omskrivning av lånet.
Beslutas att amortera 500 000:- kr vid omskrivningen av lånet.
b. Medlemsregister
Elvy Nilsson anmälde att det totala antalet medlemmar är 614 personer.
c. Hallunderhåll
Städdag för hallen är fastställd till lördag 12-04-21 kl 0900. Kallelse och uppgifter är anslagna och delgivna alla föreningar.
d. Banunderhåll
Bankommitténs sammansättning redovisas.
Kjell Berglund, sammankallande, Birger Swenzén, bitr, Bengt-Göran Nilsson, Pet,
Kurt Larsson, Vet, Ingvar Albrektsson, Tull, Ebbe Andersson, HjLu.
Bankommittén har uppdrag att förbättra bevattningsanordningarna så att det
blir lättare och snabbare att vattna banorna. Klart till hösten.
e. Seriekommittén
Sommarserien börjar fredag 20/4. 19 lag anmälda och fördela i två grupper
och spelas enligt genomförd vintermodell. Serien avslutas 29/9.
Seriekommitténs sammansättning redovisas.
Gunnar Gustavsson, Lej, sammankallande, Torsten Davidsson ,Tull,
Rigmor Svensson, Tull, Ingela Waldén, HjLu
f. Lotteri och fest
50 personer deltog i prisfesten 31/3 efter Vinterserien.
Lotteri- och festkommitténs sammansättning redovisas.
Gunvor Carlsson sammankallande, Birgitta Karlsson, fler ledamöter redovisas
vid nästa möte,
Beslutas att ändra föregående beslut enligt § 40 f p2. Nytt beslut innebär
att det ska vara 1 lotteri per månad enligt ett rullande schema för föreningar och klubbar. Lotteri- och festkommittén upprättar schema samt informerar och delger alla berörda.
g. Uthyrning
Seriekommitténs sammansättning redovisas.
Gunnar Gustavsson, Lej, sammankallande, Björn Lindell, bitr.
Vikten av att sköta uthyrningar på rätt sätt diskuteras. Hur det ska göras
står i "Hallvärdspärmen". Uthyrningsjournal ska föras av hallvärden inte av
den "hyrande".
Alla måste vinnlägga sig om att läsa på i pärmen vid pågång som hallvärd och att också lämna över till nästa pågående, särskilt vid byte av ansvarig förening.
Beslutas att omsorgsverksamhetens ungdomar spelar i hallen utan kostnad onsdagen 12-05-23 från kl 1700.
h. Reklam och sponsring
Reklam och sponsringskommittén redovisas.
KG Bengtsson, sammankallande, Gunvor Carlsson, bitr.
Redovisas att alla sponsorer har betalt för sina skyltar. Det finns plats för fler och alla ombeds delta i sökandet efter fler sponsorer.
i. Servering och hallvärdar
Beslutas att Lennart Henriksson blir ny sammankallande efter Mats Thulin som avsagt sig detta uppdrag.
Servering och hallvärdskommittén består fn av enbart Lennart Henriksson.
§ 54 Extra föreningsstämma
Redovisas Samrådsgruppens resultat efter granskning av styrelsens förslag till stadgeändringar. Efter att § 3 har kompletterats med att föreningen även ska "bedriva korttidsuthyrning" är Samrådsgruppen nöjd med styrelsens förslag till stadgar.
Beslutas att extra föreningsstämma ska hållas måndag 12-06-11 kl 1800 och att den ska omfatta två huvudpunkter
Stadgeändringar Överföring av medlemsinsatser till reservfonden
Beslutas att AU ska ordna ett sammanträffande med Lennart Persson för
granskning av förslag till stadgeändringar.
§ 55 Bovieraspelen
Ordföranden informerar om Bovieraspelen, en sponsrad tävling för alliansmedlemmar enligt 10:anmodellen. Den spelas söndag 29/4.
Anslag finns i hallen.
§ 56 Föreningens hemsida
Beslutas att styrelsen ska söka efter en efterträdare till Mats Thulin som redaktör och ansvarig för förenings hemsida.
§ 57 Föreningens logga
Beslutas att den logga som används på hemsidan ska bearbetas så att den gör sig tillräckligt bra både i färg respektive i svart/vitt. Ronny Grundell gör detta och kommer med förslag till styrelsen.
§ 58 Nästa möte
Nästa styrelsemöte är onsdag 23/5 kl 0900 i Boulehallen.
§ 59 Mötets avslutning
Ordförande tackade de närvarande för visat intresse och avslutade mötet.
Vid protokollet Justeras
Björn Lindell Kjell Berglund