Styrelse 2011-04-04
Prot.nr 5/2011
FALKENBERGS BOULEALLIANS EKONOMISK FÖRENING
Protokoll fört vid styrelsesmöte den 4 april 2011, paragraf 54 – 64
Närvarande:
Ove Johansson, ordf. Kjell Berglund
Gunvor Carlsson, sekr. Gösta Svensson
Mats Thulin, kassör Mette Andersson
Elvy Nilssson Kerstin Ekklund
Gunnar Gustavsson Claes Eriksson
Bertil Skogh Assar Johansson, suppleant
Britt Lingårdsson var ej närvarande.
§ 54 Mötets öppnande
Ordförande hälsade de närvarande välkomna och förklarade mötet öppnat.
§ 55 Godkännande av dagordning och anmälan av övriga frågor
Dagordningen godkändes med tillägg av städdag, vilket tas upp under punkt 9, övriga frågor.
§ 56 Godkännande av föregående mötesprotokoll
Föregående mötesprotokoll godkändes.
§ 57 Inkomna och utgående skrivelser
Skrivelse från Föreningen Falken Petanque har inkommit med en förfrågan till Alliansen om möjlighet att erhålla procent på omsättningen i cafeterian vid tävlingar som anordnas av FFP.
Styrelsen beslutade att inte tillmötesgå deras önskemål men det som är utöver cafeterian - korvförsäljning mm - skall kunna skötas av FFP och föreningen ska då få ta hand om eventuell vinst samt att de använder lokalerna kostnadsfritt.
Produktkatalog samt prislista från Sia Glass har inkommit.
§ 58 Rapporter från
a. Ekonomi
Mats lämnade resultatrapport för årets 3 första månader. Hittills i år ligger resultatet med en vinst på ca 40 000:- att jämföra med ca 100 000:- för hela 2010.
Mats har varit i kontakt med banken för att diskutera möjligheten till bättre avkastning på våra inlåningskonton.
Beslutades att öppna ett placeringskonto, ränta f.n. 1,6%, samt ett fasträntekonto med bindningstid 3 mån, räntesats f.n. 2,7%. Au skall besluta om omplacering till nytt fasträntekonto vid löptidens slut.
b. Medlemsregister
Elvy rapporterade att samtliga medlemmar, 573 st, nu har betalat in sin avgift till alliansen.
Gamla medlemsregister kommer Elvy att gå igenom och bedöma om de ska sparas för eftervärlden.
c. Hallunderhåll
Inget att tillföra för närvarande.
d. Banunderhåll
Det finns planer på att göra i ordning innebanorna i sommar.
Det framkom synpunkter på att ta ner några tallar för att det ska vara lättare att hålla i ordning banorna utomhus. Bankommittén tar kontakt med Parkförvaltningen för att diskutera detta.
Beslutades att bankommittén får disponera 10 000 kronor för sitt arbete.
e. Seriekommittén
Kjell redogjorde för kommande seriespel. Start den 29 april och med avslutning den 23 september.
f. Tävlingar
Tjugan ägde rum den 25/3 med 65 deltagare och genomfördes med gott resultat.
Nästa tävling, singelspel, den 8-9 april och nytt tjugaspel den 25 april.
g. Lotteri och fest
Hjärt- och Lung anordnar lotteri vid starten utomhus. Medlemmarna skänker i vanlig ordning ät- och drickbara vinster.
Inga fester är för närvarande inplanerade.
h. Uthyrning
Uthyrningen har minskat den senaste tiden.
i. Reklam och sponsring
Inget att rapportera för närvarande.
j. Servering och hallvärdar
Flyter på och fungerar bra.
k. Tian
Rullar på i vanlig ordning.
l. Öppet hus
Öppet hus hade 3 besökare senaste gången.
m. Försäljning av klot mm
Klotförsäljningen har ökat och lagret behöver nu fyllas på.
§ 59 Attestordning
Belopp över 2 000:- attesteras av ordförande, belopp under 2 000:-
av kassören.
Styrelsen beslutade att även vice ordförande har rätt att attestera belopp över 2 000:-
§ 60 Respektive styrelseledamots ansvarsområde
Ekonomi
Mats Thulin
Medlemsregister
Elvy Nilsson
Fastighetskommitté
Leif Qvarford, sammankallande, Claes Eriksson, Gert-Erik Carlsson, Sven-Arne Stensson, Romano Percat.
Bankommitté
Ebbe Andersson, sammankallande, Kurt Larsson, Bengt-Göran Nilsson, Bertil Skogh, Stig Johansson, Kurt Svensson.
Serie- och tävlingskommitté
Kjell Berglund, sammankallande, Torsten Davidsson, Gunnar Gustavsson, Ove Johansson.
Lotteri- och festkommitté
Mette Andersson, Ingrid Nilsson, Bibbi Störby + 2 personer som ska utses som ersättare för Marianne Hermansson och Maj-Britt Persson.
Reklam och sponsring
Gösta Svensson, sammankallande, Kerstin Eklund, Assar Johansson.
Uthyrning
Gunnar Gustavsson, Sture Störby.
Servering och hallvärdar
Mats Thulin och Kerstin Eklund.
Försäljning av klot mm
Ove Johansson.
Öppet hus
Kjell Berglund, Ove Johansson.
§ 61 Hemsidan
Mats redogjorde för hemsidan, som han fick en eloge för. Till dags dato har den besökts av 534 unika besökare som har bläddrat bland 4 664 sidor.
För att och få fram nya idéer till hemsidan, utsågs Mats, Kjell och Bertil som tillsammans ska bilda en ”styrgrupp”. Ytterligare en person kommer att utses till detta uppdrag.
Frågan hur informationen som finns på hemsidan ska nå ut till de personer som inte har tillgång till dator diskuterades. Mette kom med förslag på ett månadsblad till anslagstavlan.
Ordförande och lagledare i respektive förening bör informera sina medlemmar om det som är aktuellt.
§ 62 Övriga frågor
Städdag äger rum den 15/4 kl 9.00. Fastighets- och bankommitté organiserar detta.
Mette föreslog att papperskorgar ska sättas upp vid utebanorna.
De som använder skateboardbanan får lov att använda våra toaletter och även hämta vatten.
Bertil föreslog att styrelsen och de olika kommittéernas ledamöter ska träffas och diskutera bouleverksamheten i Falkenberg. Datum för träffen bestämdes till den 27/4 kl 19:00.
Styrelsen beslutade att hålla hallen stängd 22-24 april. Inget tiaspel på påskdagen.
Information om detta kommer att sättas upp på anslagstavlan och vid ingången.
§ 63 Nästa möte
Nästa möte bestämdes till den 27/4 efter träffen med kommittéernas ledamöter.
§ 64 Avslutning
Ordförande avslutade mötet och tackade för visat intresse.
Vid protokollet Justeras
Gunvor Carlsson Ove Johansson